Friday 8 January 2010

#IranElection برنامه پیشنهادی دهه فجر سبز #Bahman Green Events

Green Festival Events:

Monday, 12 Bahman - One day strike

Thursday, 15 Bahman - 3-5pm Silent Protest against Evin

Friday, 16 Bahman - "Green Martyrs Are Alive" in Beheshte Zahra cemetary after 12 noon

Saturday, 17 Bahman - Supporting Mourning Mothers for Peace, Laleh Park  5-6pm

Wednesday, 21 Bahman - Allahu Akbar 10pm

Thursday, 22 Bahman - Green Protest March 22 Bahman


برنامه پیشنهادی دهه فجر سبز


یادم نیست کی اولین بار اصطلاح “دهه زجر” را شنیدم ولی بعد از سالهای طلایی جشنواره سینمای دهه فجر در دهه شصت و هفتاد که تنها فرصت دیدن فیلهای هنری روز بود، دهه فجر همان دهه زجر بود. الآن فکر میکنم این دهه هر سال تجلی آرزوهای تباه شده نسلی بود که انقلاب کردند و با یادآوری آن – خصوصا در دهه زجر – هی گفتند چی میخواستیم چی شد.

 اما امسال دهه فجر با سالهای دیگر فرق میکند. این روزها تجلی آرزوهایی خواهد بود که نسل جدید با درس آموزی از تجربیات آن نسل و با اتکا و پایبندی به اصول غیر خشونت آینده خود را رقم خواهد زد. شک ندارم تاریخ چنین روزهایی را با افتخار و احترام یاد خواهد کرد. اما – بدون اینکه خیلی درگیر حاشیه یا احساسات شویم – باید برنامه ای مشخص و عملی برای این روزها داشته باشیم و این برنامه ها بطور کلی باید در دو محور پیشرفت جنبش سبز و بی اثر کردن برنامه های نمایشی دولت کودتا باشد. در رابطه با خنثی کردن نمایشهای دولتی حرکتهایی شروع شده است و تحریم جشنواره فجر دولتی مهمترین آن است.

 اما در رابطه با برنامه های خاص جنبش سبز، با توجه به آنچه در این چند روز در سایتهای مختلف آمده است، جمعبندی برنامه پیشنهادی جنبش سبز برای دهه فجر سبز عبارت است از:

 دوشنبه ۱۲ بهمن – اعتصاب نمادین یکروزه سبز

 ُپنجشنبه ۱۵ بهمن – حمایت از اسرای سبز، تجمع سکوت مقابل اوین ساعت ۳-۵ بعد از ظهر

جمعه ۱۶ بهمن – “شهدای سبز زنده اند” بهشت زهرا در کنار شهدای سبز ساعت ۱۲ ظهر به بعد

شنبه ۱۷ بهمن – حمایت از مادران داغدار، پارک لاله ساعت ۵-۶ عصر

چهارشنبه ۲۱ بهمن – انفجار الله اکبر، ساعت ۱۰ شب

پنجشنبه ۲۲ بهمن – راهپیمایی تاریخی ۲۲ بهمن سبز

بدین ترتیب از ۱۱ روز دهه فجر ۶ روز پر میشود ولی ایده های دیگری نیز وجود دارد که باید در روزهای باقی مانده به آنها پرداخت. یکی از آنها تجلیل از ورزشکاران سبز است – خصوصا شش فوتبالیستی که آینده ورزشی خود را به پای جنبش سبز قربانی کردند. اگر در این روزها مسابقه خاصی برگزار میشود، میتوان آنرا بنام ورزشکاران سبز نوشت و در آنروز از آنها تجلیل کرد. ایده دیگر بیرون کشیدن پول از بانکها در یک روز خاص است. ایده ای دیگر پوشیدن سبز در یک روز مشخص است.

 بهر شکل بهتر است هر روز مشخص و نامگذاری شود و برنامه نهایی تا چند روز دیگر کامل و اطلاع رسانی شروع شود. یادتان باشد فرصت کوتاه است و رسانه شما هستید …

Posted via email from Liss's posterous

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.